fredag 4 september 2009

Urr? Dörr..handtag?

Har inte blivit så mycket skrivande på sistone, men har heller inte haft så mycket att säga. Dagarna har varit varandra ganska lika: Upp klockan fyra på morgonen efter något för få timmars sömn, hoppas på varmvatten för en morgondusch (glöm det!) och annars blaska av håret och ordna ihop något som skulle kunna påminna om en civilicerad frisyr (utan framgång, högst troligt). Iväg till jobbet på en iskall buss, gärna med lite halvfuktiga säten eftersom fönstren stått öppna över natten. En heldag på jobbet 6-18, hem, på med ugnen för en tråkig fryspizza och ett glas vin till det så man kan somna snabbt så man får fler timmar sömn än natten innan (sällan utan framgång med det senare).

Jo, och så har jag i onsdags (?) på vägen hem slösat bort ännu mer pengar på nå't jag egentligen inte verkligen behövde, denna gång en liten bärbar dator (13,3 tum) på avbetalning (så jag har så att säga inte slösat bort pengarna... än).

Och så har jag inte läst någonting alls i boken på typ två veckor. Men klockan sex ikväll har jag trots allt jobbat 180 timmar på tre veckor (166 timmar är heltid på en månad för de som undrar) och jag vågar påstå att jag känner mig lite sliten. Har visserligen mest suttit på rumpan och spenderat tid framför en av jobbets datorer - Youtube, manga på nätet, och lite annat tjavs. Och slängt iväg någon liten kommentar här och var på andras bloggar (somliga kanske något lite över gränsen elaka, men menar ju inget illa på riktigt, och jag får säkert sota för det.. förr eller senare).

Så så spännande har min vecka varit. På västfronten intet nytt.



Och apropå ingenting nytt tycker jag att det är lite komiskt när folk kommer upp och ställer sig utanför dörren in till lokalen där jag befinner mig och tror att dörren är låst (som typ alla andra dörrar på området) och gör ingenting. De knackar kanske på varpå jag snällt sitter och väntar. (Att jag skulle lämna stolen för att gå ut och hålla upp dörren åt dem kan de ju fetglömma!) En del tittar in genom fönstret (eller försöker se in i alla fall). Ibland går de bara iväg.

Men att prova handtaget och se om man kan öppna skiten, det faller dem inte in. Hellre ringa och meddela sitt ärende än öppna att öppna dörren och säga det ansikte mot ansikte. När man förklarar lite om dörrhandtagets funktion vågar sig faktiskt merparten prova på detta mystiska påfund, vilket de ska ha beröm för!

När kan vi få upp en lapp som förklarar (helst på 23 olika språk och med fontstorlek 372) att dörren är olåst vardagar 6-18?

Aja, skit samma. Kan ju vara ganska komiskt ibland när man är på rätt humör.


Nu är det snart helg.
Ha, att man skulle bli en så'n som ser fram emot helgen för att få lite ledighet hade jag kanske inte väntat mig. Har ju normalt jobbat lite vilka dagar som helst. Ibland helg, ibland vardagar (procentuellt sett blir det ju fler vardagar, men är det konstigt när veckan har fem vardagar och bara två dagar helg?).

Men det är inget att vänja sig vid, för det här alla-vardagar-i-veckan-och-12-timmarspass är slut i och med denna tredje vecka av skiten. Nu går det tillbaka till ett hur-fan-är-det-jag-jobbar-nästa-vecka?-schema.



Hoppas ni får en trevlig helg!

1 kommentar:

Unknown sa...

Har du taskig vattenförsörjning oxå? Det Ljjjjidingöska Palatset alltså? Trodderu bodde i lägis. Där ser man. Pump på går´n precis som jag! :) TREVLIG HELG! Vi ses nästa vecka. "När fan du nu jobbar igen". ;)