fredag 11 september 2009

Superdag!

Härlig dag idag!
För ovanlighetens skull sov jag lite för få timmar för att jobba 6-18. Att det se'n var 10 grader ute när jag skulle ta bussen ute i bäckmörkret var klart inspirerande; nästan lite varmt på bussen (säkert en 12 grader eller så) men takfönstret var lyckligtvis öppet, så det kom ju inte lite luft i alla fall.

För att inte behöva ha tråkigt under dagen har det varit fullt upp, i synnerhet under tiden då jag valde att ha min lunch, vilket ju var bra - magen kan ju behöva lite pauser mellan tuggorna, och se'n när maten kallnar lite blir den ju godare och så, precis som ett fint rött vin som gärna får stå ett tag och lufta sig.

Dessutom behöver jag inte oroa mig för att vara ledig hela helgen, utan får jobba 18-06 lördag natt, vilket ju också är jättebra - man vill ju inte ha för mycket vila under helgen, för då kan man ju bli förslappad, vilket inte alls är bra när man ska jobba måndag-torsdag 6-18 nu kommande vecka.

Nej, så den här dagen har ju varit riktigt bra!



Så en annan liten notis bara:
Jag blir så trött på folk som ska vara så förbannat sarkastiska och syniska hela tiden. Nej, det där är verkligen ingenting för mig!

(Jo, och så en liten kommentar om gårdagens länkade klipp - Palladio (framförd av Escala) var inte alls särskilt imponerande på de små högtalarna på jobbet.)


Hoppas ni får en trevlig helg!

3 kommentarer:

Hon som bara smyger på din sida ibland sa...

Positivt tänkande.. positivt

Unknown sa...

Hahaha, takfönstret öppet! Hohoho.. Humor. På hög nivå. (Nära takfönstret-hög) ;) 3vlig helg!

ManEater sa...

Haha.. du är rolig du! =)