tisdag 8 september 2009

Going slightly mad..

Fullständig skitdag idag. Lyckades komma upp någorlunda i tid (tack vare att jag har extra alarm ställda utifall att jag skulle stänga av ett eller två). Fick lite tid över som jag var tvungen att använda till att betala augusti månads räkningar. Upptäckte då glatt att jag låg flera tusen efter vad jag hade räknat med och fick låna av mitt sparkonto. Skitkul! Förhoppningsvis ska septemberlönen få mig tillbaka på plus/minus noll. Så inte en perfekt början på da'n.

Men det är ingenting emot dagen på jobbet; den har varit skit, rent utsagt. Okej, jag kan väl erkänna att jag (återigen) har sovit för lite, så en viss del av det kommer väl av det, men det känns som om det har varit klart mycket mer jobb än vanligt.

Och strul.
Låsöppningar, sura miner (nämner inga namn, men somliga personer klarar man bara av i små mängder; en del förstår kanske vad jag syftar på). Och nu när klockan är närmare halv elva känns det som om klockan borde vara minst tre på eftermiddagen.


Ska fan bli riktigt djävla skönt att vara ledig onsdag, torsdag efter att ha jobbat 19 vardagar på rad med 12-timmarspass. Jag behöver lite vila. Två dagar ledigt efter 60 timmars arbete, tre veckor på rad, det räcker bara inte.


Nej, skitdag, och med sura griniga personer runtomkring en. (Ja, de smittar av sig, men till folk man möter inom arbetet (andra än kollegor) måste man ju förstås uppföra sig proffessionellt och trevligt och låtsas som om det regnar... men det gör det väl snart i alla fall.

................
Tillbaka igen nu en halvtimme senare. Nå't klantarsel sågade bredvid en rökdeckare - klart som fan att brandlarmet går och hela byggnaden får utrymmas tills jag kunde meddela att det inte var någon brand. Igår var det ett annat klantarsel som öppnade en ventil så långt att den lossnade och 80-gradigt vatten släpptes ut och *TADAA!* vattenånga utlöste brandlarmet.

Två brandlarm på två da'r.
Den här da'n blir bara bättre och bättre...



Jag vill hem.


Inga kommentarer: