onsdag 16 september 2009

Ingen duracecellkanin..

Det var inte lätt att komma upp ur sängen imorse. Det har varit ett par slitiga månader, och att slå om från 6-18 till 18-06 och se'n tillbaka över en helg har satt kraftiga spår. Batterierna börjar liksom ta slut, och jag lever just nu på de sista dropparna energi.

Så jag gav duracell-kaninen en god match, men det verkar inte som om jag kan vinna över nå'n som kan "gå och gå och gå" eller vad reklamen nu säger... Nej, nu behöver jag ladda om och för det behöver jag vila.

Men det får jag ju inte. Inte än i alla fall. Har idag och imorgon innan jag får tre dagar ledigt.

Men lyckas jag ta mig igenom dagen utan att somna, får jag nog ändå se det som en bedrift av nära på Duracell-karaktär.



Så hur har det gått med de nya morgonrutinerna då? Tja, det räckte väl med att jag skrev om den (någon på SL som smygläser min blogg?) för genast har busschaufförerna sett till att hålla takfönstren stängda på morgonen, trots att det var hela 8 grader varmt ute. (Ja, inte för att bussen var så varm för det, men ändå.) Och igår hade tunnelbaneschauffören tydligen något innanför pannbenet för dörrarna till tunnelbanan på Ropsten var faktiskt stängda (ni vet, så man trycker på knappen för att själv öppna). Så var i och för sig inte fallet idag, men det var ju nästan 9 grader ute, så vad kan man vänta sig?

Är det lika kallt imorgon, lämnar jag fleesejackan hemma och tar något mer anpassat för vintern som enligt måndagens inlägg bevisligen har kommit till Sverige. (Att det inte är någon snö ser jag inte som ett motbevis, då vi inte får snö på vintern i Sverige längre.)

Aja, dags att jobba vidare...

Inga kommentarer: