onsdag 9 september 2009

Escala!

Inte ofta jag känner att jag behöver ett till inlägg, men det här klippet var något utöver det vanliga! Vi kan ju säga så här: På datorn här hemma har jag alltid volymen typ 36% och sköter se'n resten på högtalarnas egen volym. Högtalarnas volym brukar inte gå över hälften mer än i undantagsfall; nu drog jag upp dem till max och var ändå inte nöjd, utan fick dra upp datornsvolym till 70% också (då blev det högt, och det fladdrade om mina byxor eftersom utblåset från subwoofern tydligen riktas mot mina ben - har inte tänkt på det förut.)



Nu har jag laddat ner låten från beemp3.com, sökt lite på nätet och kommit fram till att de släppt ett album som kan köpas på CDON nu i oktober. Och lyssnat på låten typ 100 gånger (okej, kanske inte riktigt... än). Fast MP3-versionen är betydligt bättre än Youtube-klippet: dels är ljudkvalitén betydligt bättre, dels är den längre och överhuvudtaget "maffigare".. (Och det faktum att man slängt in lite tunga lågbastoner som inte alls tycks finnas med på Youtube gör ju inte saken värre direkt.) Mäktigt!

Här kan ni höra lite annan musik från albumet (men fortfarande inte lika mäktig som MP3n jag hittade)


Nej, nu får det räcka för idag.

Ps. Fick bli ett tillägg här också. Körde över MP3n till mobilen och kopplade den till hemmabioanläggningen. Haha, satt och vibrerade i soffan! Underbart, men man inte lyssna på den på det sättet på kvällarna när folk är hemma antar jag (bor i lägenhet) men i alla fall. (Kan tilläggas att jag inte är ett jättefan av "dunka-dunka"-bas, men jag älskar avgrundsljup, tung, mullrande bas.)

Inga kommentarer: