onsdag 26 augusti 2009

Lite nya grejer till mobilen..

En kollega, som liksom jag har en Nokia 5800 ExpressMusic, hade natten till igår laddat ner en massa program och spel till sin telefon som han se'n kopierade över till mitt USB-minne så jag kunde lägga in dem på min telefon också. En del saker var helt värdelösa, vissa spel så dåligt fungerande att det bara var att avinstallera skiten.

Bland de mer praktiska programmen var en lampa, det vill säga ett program som låter en använda blixten som en lampa istället för bara.. ja en blixt till kameran. En del spel var också rätt vettiga, till exempel Hexxagon, Texas Hold'em och Sudokumaster (var ett rätt svårt sudoku, men det gjorde bara att man fick tänka till lite, så för mig var det rätt lagom). Bland de sämre var Far Cry 2 som bara utnyttjade halva skärmen och där man styrde en liten gubbe som gick runt och sköt ner fiender. Bland de som låg och vägde på gränsen var Wimbledon (tennis) och ett Snooker-spel, båda rätt okej (i synnerhet tennisspelet), men skitsvåra att styra med någon form av kontroll.


Vad jag upptäcker när jag sitter och provar de olika programmen och spelen är att även om jag normalt sett tycker att telefonen har skaplig batteritid, så är det inget som gäller om man börjar spela spel på den. Telefonen laddades igår kväll och började klaga över låg batterinivå redan mitt på da'n (ett par timmar se'n, kanske?).

Aja, skit samma.. Får väl se till att ha med mig en laddare till jobbet, kanske till och med köpa en extra som kan få "bo" här. Men det blir en senare fråga... såvida jag inte passerar OnOff på vägen hem idag också. :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaha? Alltså, blire nå kaffe imorrn eller ska man behöva åka till Farsta istället? ;)

ManEater sa...

Skaru ha lite alcogel? Special price for you.. :p