torsdag 20 augusti 2009

Hungrig och trött..

Har lyckats komma isäng vid nio på kvällen ett par da'r i rad, men tror du det hjälper för att man ska bli pigg? Nej, inte alls. Känns idag som om jag kom isäng efter midnatt, trots att jag somnade före nio. (Visserligen ringde mobilen kvart i tio och väckte mig, men jag somnade om efter det samtalet iaf.)

Och förutom att man var sjukligt trött bestämde sig dagens busschaufför sig inte bara för att komma fyra minuter för sent (till första hållplatsen på linjen!), utan också att ha båda takfönstren öppna och även tre sidofönster, för vid fem imorse var det ju hela 13 grader ute! (Pucko.) Tunnelbaneresorna var kalla båda två, men jag satt iaf inte och skakade tänder som igår.

Och bara för att göra morgonen fulländad var brödet jag tänkte äta till frukost bara marginellt ätbart, och Coca Colan (ja, jag vet, men det brukar passa till det brödet med skinkost) skummade mer än julmust och smakade konstigt.


Så en bra start på da'n, med andra ord. -.-

"Nu kan det fan inte bli värre.." sa pessimisten.
"Jooodå!" svarade optimisten.

2 kommentarer:

ManEater sa...

Mmm visst är dom söta! Vad ska du göra i helgen då? Hoppas du får trevligt vad du än hittar på! =)

Alfa Tik sa...

De två sista raderna tänker jag stjäla från dig!
Kommer att passa utmärkt i min FB-profil.
Tack!