tisdag 25 augusti 2009

Bara blidde så...

Det smög sig på efter hand.
När jag köpte en 22-tums widescreen till datorn för ett par år se'n eller så, hade jag tanken att ha den gamla skärmen bredvid, men det skulle ju förstås inte få plats med en tjockisskärm bredvid på det lilla skrivbordet. Så jag lekte lite med tanken att försöka få tag på en billig lite plattskärm, typ 15-17 tum eller nå't. Bad min far hålla lite koll på jobbet om det var skärmar som var på väg att slängas bort som han kunde plocka med sig hem.

Men det blev aldrig. Se'n när jag flyttade in i mormors gamla lägenhet (eller tog över, eftersom hon bor på ett äldreboende) fixade jag ett större skrivbord och tänkte då att jag kunde ha plats för två skärmar på det, så man kunde ha två datorer igång ifall man ville spela nå't spel tillsammans med nå'n. Men se'n blev gamla datorn stående och jag valde istället att köra dual-screen på nya datorn.

Och så har det varit länge. En 22-tums widescreen och en 19-tums tjockskärm.

Att det ska vara så svårt att hålla i pengarna ibland.. En kompis köpte i lördags en 24-tumskärm och sålde sin gamla 22-tummare till en annan kompis. Min 22-tummare är ju snygg och bra och allt så'nt där, men CRT-skärmen är lite suddig, stor, ful och klumpig, så den ville jag ju gärna bli av med. Och en lite större datorskärm skulle ju inte heller sitta fel.

Satt och läste lite på nätet under gårdagen, och se'n på vägen hem passerade jag On-Off för att titta lite bara..

..och lämnade On-Off 2844 kronor fattigare (köpte en 400-grams Toblerone de hade där också - den såg god ut).


Och så här blev det när den installerades till vänster om den gamla skärmen (som från den här vinkeln ser ut att vara nästan lika stor, vilket inte är riktigt sant).

Inga kommentarer: