onsdag 19 augusti 2009

KALL morgon!

Jag tror att någon högre makt vaknade upp imorse och bestämde sig för att låta mig få frysa hela morgonen. Det började redan med att duschen vägrade ge ifrån sig varmare vatten än strax under fisljummet. Det stod man ut med, men skönt var det fan inte.

Okej, jag erkänner att jag inte kollade utetemperaturen innan jag drog iväg, men jag räknade med att det skulle bli varmare när jag skulle hem, så vinterjacka känns inte riktigt aktuellt.

Men jag borde kanske...

Det var ju inte direkt varmt när man stod och väntade på bussen, men den kom ju i tid. Då hoppas man förstås att bussen är uppvärmd i alla fall lite. Men tror ni att den var det? Ha! Nej, men takluckan var öppen, så det var bara marginellt varmare än ute.

Det var då riktigt skönt att gå av i ropsten och åka uppför rulltrappan (som är inne). Varmt och skönt. Se'n ut i kylan igen för att gå in på tunnelbanan. Igår var tunnelbaneföraren smart nog att stänga igen dörrarna så man får öppna dem själva; då håller man ju värmen för passagerarna. Det var ju trevligt. Det tyckte inte puckot idag. Så där satt man och det blåste rakt in. Mysigt!

Det var underbart att gå av på T-Centralen där det var varmt. Men det varade ju inte mer än 10 sekunder då man gick in på nästa tunnelbanetåg, som inte heller det var särskilt varmt (om än inte liiika kallt som på första tåget).


Så hur varmt var det då? Tja, enligt termometern på Securitas-huset var det 10 grader några minuter innan jag gick av på Kristineberg.

I huvudet på SLs personal:
"Vad fan, har du sommarjacka på dig? Det är ju mitten på augusti, snart vinter!"

(Men i så fall borde ni väl fatta att man inte har takluckan öppen på bussen och att man stänger dörrarna på tunnelbanan på stationer som är utomhus, so there!)


Folk är idioter..

Inga kommentarer: