lördag 1 augusti 2009

Böcker. Mer böcker. Och så "barnvakt".


I förrgår på vägen in till frisbeegolfen köpte jag The Way of Shadows och började läsa den lite smått på pendeltåget och hem. Inte helt oväntat tyckte jag om boken (den har tydligen fått mycket gott sagt om sig) så efter att ha kommit en tredjedel genom boken igår när jag slutade jobbet vid sex, passerade jag Science-FictionBokhandeln på vägen hem och köpte de andra två delarna i trilogin. Jag passade också på att köpa boken jag egentligen har försökt få tag på några veckor, dvs The Accidental Sorcerer och passade då på att köpa uppföljaren till den när jag ändå var igång.

Vad jag gjorde idag som jag kanske är mindre glad över är att jag accepterade ett jobb inatt 19-07 - hantverkarbevakning. Jättekul! Ska gå barnvakt och se till så att hantverkarna inte stoppar in något i fickorna. (Kommer ta min väktarjacka med mig, så kan jag ha boken i dess innerficka (en ficka stor nog att rymma en 1,5-liters Coca Cola) så jag har något att göra under vaktandet.)

Inga kommentarer: