fredag 14 augusti 2009

Rogue Agent del 1 avklarad

Liksom igår passerade större dagen genom att sitta och läsa på jobbet. På vägen hem idag läste jag därför ut The Accidental Sorcerer (första delen i Rogue Agent). Jag tog upp ett citat ur den redan igår, men det var långt ifrån alla ställen som fick mig att skratta. Det är en riktigt underhållande bok, en fantasy som förlagts till nutid (tror jag - det finns i alla fall bilar och bussar, men datorer och liknande nämns inte alls) även om man inte riktigt märker av det. Den utspelar i ett land isolerat av öken, och där man inte verkar bry sig om modernligheter utan mer på Tradition (ja, med stort T).

Vet inte riktigt hur mycket man ska försöka säga om boken här (blir nog att jag ser till att göra en ordentlig recension av den när jag läst ut böckerna i serien.. vilket betyder åtminstone två böcker till). En fantasy-komedi får man absolut kalla den, och den var inte heller någon "tegelsten" (lite drygt 480 sidor) och inte särskilt "tung" engelska.

Som sagt, jag kan absolut rekommendera den! Nästa bok ut blir Witches Incorporeted och därefter med största sannolikhet Wizard Squared (om den har kommit ut).

1 kommentar:

ManEater sa...

Lovar att lägga upp bilder på kissarna sen. Ungarna är helt fantastiskt söta! =)