måndag 10 augusti 2009

The Night Angel Trilogy - rekommenderas!

Då har jag tagit mig igenom The Night Angel-trilogin.
Flera gånger när jag varit inne på SFbokhandeln och frågat om lästips har de pekat på nämnda trilogi och sagt att de har hört att den ska vara bra. 30e juli började jag läsa första boken, och nu knappt två veckor senare har jag tagit mig igenom de närmare 2000 sidorna.

Och visst var den bra! Mycket bra, till och med. Välskriven och underhållande och en historia man har svårt att lägga ifrån sig innan man nått slutet. (Jag läser egentligen inte alls särskilt snabbt, men när jag väl läser går större delen av fritiden till att läsa.)

I torsdags var jag på Haningetouren för andra gången (frisbeegolf). Det gick egentligen sämre än förra gången (torsdagen den 30:e) men eftersom jag den gången klantade till resultatet fullständigt på hål 13 (kastade out-of-bounds sju gånger, vilket gav ett resultat på 18 på det hålet, medan jag nu senast fick 4 på samma hål) blev slutresultatet 11 kast bättre totalt. Inte så att jag känner mig nöjd med 80 totalt, men det var som sagt klart bättre än förra gången.

I lördags lyckades jag lura med mig min syssling på en runda frisbeegolf på Rudan (Haninge). Kan inte påstå att jag är nöjd med mitt resultat på 81 den gången, men så blir det när man slarvar. För min syssling blev det däremot personbästa.. eftersom det var första gången hon spelade.

Hade väl inte så mycket mer att säga, så nu tänkte jag ge mig in på nästa bok:
The Accidental Sorcerer

Inga kommentarer: