onsdag 1 juli 2009

Flera filmer fick fylla fritiden

Fick hem en massa filmer från Discshop idag. Passade på nu när de har sommarrea, så det blev 6 nya Blueray-filmer och två DVD. Den ena DVDn var mest för nostalgins skull: Dunderklumpen. Den andra - Håll Käft - är en fransk komedi med Jean Reno och säkert inge' vidare, men för 29 kronor tyckte jag det kunde vara värt en chansning.

Så idag blev det lite privat filmvisning. Serenity, Déjà Vu och Wanted blev det (nej, inte på rad). Déjà Vu var tankeväckande och lite originell "ändra det förflutna"-film. Serenity däremot var väl ingen höjdare, trots 8/10 i betyg (efter 93000 röster) på imdb. Men den fick väl duga den också.

Mellan filmerna var jag iväg till Haninges frisbeegolfbana med min bror, men det gick värdelöst för båda två, och när vi ansåg att det började bli för mycket mygg (ONDSKA!!) kände vi att det var lika bra att åka hem.

När jag passerade Centralen på vägen hem gick jag in på Pocket Shop och köpte The Host (se not till höger.) Verkar skitskum, men hoppas att den kommer igång om ett tag.

När jag kom hem såg jag Wanted med Morgan Freeman, Angelina Jolie med flera. Den var klart överdriven, men ganska häftigt gjord. Lite Matrix-känsla med återkommande extrem slow motion, kulor som krockar med varandra eller skruvas runt hinder. Som sagt, överdriven, och en typisk film som "killar gillar", men den var faktiskt lite cool. :)

Corpse Bride hade jag redan sett, så jag såg den inte nu, men kände att jag ville ha den ändå och den gör sig dessutom väldig bra på Blueray med högupplöst bild. (Den är lite gullig, och andas Tim Burton rakt igenom.) Lady Vengence och The Pristige sparar jag till en annan gång, och hoppas att de är bra.


Ja, det var väl min dag. Film, film, frisbeegolf, läsa lite bok på vägen hem, mer film.

Inga kommentarer: