fredag 3 juli 2009

Udda folkslag

Det finns åtminstone tre folkslag som jag inte kan begripa mig på.

Först ut är Löparna.
Visst, det är i alla fall hälsosamt, antar jag.. Men att ge sig ut och springa en runda klockan sex på morgonen innan man drar till jobbet, även om det råkar vara spöregn, tycker jag låter lite väl extremt.

Lite smågalet.

Se'n har vi ett folkslag som är desto värre: Golfarna.
En golfare bryr sig än mindre om väder och vind. Det kan spöregna hur mycket det vill - då tar man bara med sig ett gigantiskt paraply som får ett cirkustält att se ut som ett litet drinkparaply. För visst fan ska man promenera omkring i sina tjusiga golfskor på en dyblöt gräsmatta i timtal med ett golfset de spenderat tusentals kronor på. Eller kanske rentav bara stå på en driving range och bli minst lika blöt, bara för att träna utslag!

Galet!

Sist men inte minst har vi det mest galna folkslaget på jorden: RÖKARNA!
Det må vara spöregn och snöstorm, orkan, hagla isbitar stora som tennisbollar, eller en kombination av alltihop. Men blir man röksugen så bara MÅSTE man ut och röka!
- "Nej för helvete, gå inte ut, du kan bli träffad av träd som rycks med i orkanvindarna!"
- "Jo, jag vet, men jag har inte tagit en cigg på säkert en halvtimme."
- "Du kommer dö!!"
- "Jo, jag vet, det står så på paketen, men jag får ta den risken. Måste fan ha en cigg.. Är det nå'n som kan låna mig en tändare?"

(Dessutom kostar det en massa onödiga pengar utan att egentligen tillföra något man faktiskt behöver.)

Helt galet!

Kommer aldrig begripa mig på det där, men folk är ju som de är...


Dags att jobba vidare...
Ha're bra!

Inga kommentarer: