torsdag 9 juli 2009

Fastnat på hjärnan..

Jodå, saker och ting kan fastna där också, det är inte allt som ramlar rakt igenom.

Just nu är det nedanstående urklipp ur Corpse Bride.

~ (Vill man undvika att få ut någon dialog som avslöjar något alls av handlingen, rekommenderar jag att hoppa fram till 0:36 och börja där.) ~

Den har inte fastnat på hjärnan för att det är en fin del av filmen (för det är det, i och för sig) utan för musiken. Har älskat piano se'n lekisåldern, om inte ännu längre, och det här är så'n där musik som jag bara inte kan få nog av. Tyvärr hittar jag ingen officiell version som fortsätter utan det något störande avslutet.

Så biten jag lyssnar på om och om igen är 1:11 till 1:37.
MEN JAG VILL HA MER MER!!
(av samma och av samma fina ljudkvalité)




Vill ha hit mitt piano! (Men vet inte hur jag ska lyckas få plats med det bara.)

*suck*

1 kommentar:

Pilla sa...

Jaha., var det Corpse Bride den hette, jag som hela tiden hört Cops Ride.. ups
Beträffande pianot kan du väl skruva av benen så det får plats i hissen, ställ det ovanpå stolen så löser sig resten. Fast det enklaste är nog att såga det mitt itu och transportera i två delar, det har ju ändå inga strängar så det lär inte göra nått... Älskar inlägget om löpare, golfare å rökare btw^^