torsdag 4 juni 2009

Oupz..

Hade köpt tågbiljetter för Karlstad till imorgon, men var lite osäker på exakt vilken tid jag hade bokat. Men det ska ju inte vara några problem - bara att gå in på mailen och kolla vad bokningserkännandet säger.

Om jag hade haft något, vill säga.

Tittade igenom flera gånger, kollade till och med skräpposten (där det aldrig hamnat tidigare) och provade till slut att söka efter det, men fick bara svaret att jag inte fått något från SJ se'n i februari eller vad det nu var..

Ja, biljetten är ju betald, och tåget går imorgon bitti, men jag bör veta när, innan jag står där och det vore inte helt fel att hålla i en biljett när man kliver på tåget.

Lyckligtvis var det inte svårare än att ringa till SJ och fråga vad jag hade för bokningsnummer, och det räckte med att jag uppgav mitt mobilnummer (som jag angett i min beställning). Men om jag nu inte tänkt på det här förrän några timmar senare, då kundtjänst säkerligen skulle ha stängt, hur hade det då gått? I synnerhet om det hade varit ett tidigare tåg ett 8:29 som det nu var, då ingenting lär ha varit öppet före avresa? Borde ha haft både ett mail som inkluderade mitt bokningsnummer (har jag lyckats radera det med all annan skräppost?) en sparad printscreen och ett SMS med bokningsnummer. SMSet vet jag att jag inte fick, och var därför rätt säker på att jag sparade en printscreen av bekräftelsesidan, men den hittar jag i alla fall inte.

Nu tänkte jag diska lite - blir så mycket trevligare att komma hem och slippa se att köket är ett fullständigt kaos. Blir borta nästan en vecka, och när jag kommer hem har jag bara en kväll innan jag åker iväg 10 mil norrut för att fira Farfar som fyller 90 veckan därpå, för att se'n komma hem och ha en ledig kväll innan man ska till Grinda och fira midsommar.

(Hur det blir med bloggande de närmaste två veckorna lär väl visa sig, men har ju inte så många som följer än, så ni överlever säkert. Troligen loggar jag väl in via mobilen och skriver nå't kort, men vi får se, som sagt.

Ha're bra!

1 kommentar:

Linda M sa...

Hehe känns skönt att ha nån med sej som känner av pelise-syndromet lika starkt som jag. Visst känner man sej nästan allsvetande i sin uppenbarelse? I uniformen alltså.

Gaddämmit, jag önskar jag hade svaren på allt folk frågar mej. :S

Låter som en skön tid framöver med fölsedasfirande och missommar. (^_^)

Ses vi nåt mer innan du avviker?
Ha´t gott, oavsett!