söndag 21 juni 2009

Hemma igen..

Ja, då var man hemma från skärgår'n igen. Strålande fint väder både idag och igår, midsommar var riktigt fint till nå'n gång framåt eftermiddagen då vädergudarna valde att blöta ner ön fullständigt.

Igår blev det som sagt ganska mycket dricka, betydligt mycket mer än någon av de andra dagarna och jag fick erkänna att jag faktiskt drack mig full för en gångs skull (har faktiskt bara hänt några få gånger i mitt liv). Ser ingen glädje i att dricka mig full, eftersom det knappt gör någon skillnad annat än att jag sluddrar, får sämre balans och till slut så spyr man upp skiten (och gör man det inte får man en ordentlig baksmälla da'n därpå, i synnerhet om man inte druckit vatten också). Jag fick ingen baksmälla alls imorse. Vad det innebär låter jag förbli osagt, men jag var glad att jag var tillräckligt klar i huv'et för att veta var jag hade tandkrämen.

Nattens inlägg nedan låter jag förbli oredigerat. En liten miss blev det visst, men det får jag nog anse vara godkänt med tanke på att jag skrev det på mobilen och som sagt var rätt full vid det laget.


Och jag känner mig faktiskt inte sjuk, trots att jag delat tält (stort tält ståendes på ordentligt trägolv) med tre stycken som var jätteförkylda och se'n ytterligare några som kände sig lite halvkrassliga. Klarar jag mig trots det är det nog lite av ett under.


Sammanfattningsvis om midsommarhelgen:
Det var inte så mycket folk som det brukar bli (detta på grund av att vädret förutspåddes bli kallt och regnigt, vilket stämde ganska bra vissa dagar) men det var trevligt. Inte perfekt, men det var helt okej. Jag har nog dessutom lyckats få lite färg, vilket är klart trevligare än en ond rygg som jag också lyckades få efter att ha legat konstigt på madrassen en av nätterna.

Nu tänkte jag göra en raid till köket och se om man har nå'nting ätbart hemma (frysen bör ha något om inte annat).

Inga kommentarer: