onsdag 3 juni 2009

Britain's Got Talent har fått en vinnare

Verkar som om jag håller på att bli frisk igen, men inte riktigt där än. Tror i alla fall inte att jag med gott samvete kan stanna hemma från jobbet på fredag, men vi får väl se.

Idag har jag bara tagit det lugnt, beställt lite filmer på Discshop (passa på när man har lite pengar, så att man kan råda bot med den lyxen?) men jag fick väl säkert inte iväg beställningen före fyra, så de lär väl inte ramla in i brevinkastet förrän på fredag. Som tröst slängde jag in en film i spelaren och satt och softade lite med ett glas vin..


Britain's Got Talent har fått en vinnare, vilket de flesta säkert redan känner till. (Vill ni inte veta mer om hur det gick rekommenderar jag starkt att ni slutar läsa här!) Vid det här laget har väl alla hört talas om Susan Boyle och hennes första minst sagt oväntade framträdande. Hon slog sig direkt upp bland en av mina två favoriter, där den andra var lilla 10-åriga Hollie Steel och hennes fantastiska, måhända unga, sångröst (älskar avstlutningen efter 1:11!). Diversitys första uppträdande såg jag inte förrän efter att fastnat för dem i deras superba framträdande i semi-finalen. Helt plötsligt hade jag tre huvudfavoriter. Susan Boyle sjöng inte superrent i början av sitt framträdande i semi-finalen, men fick ihop rösten snart nog och visade samma kvalité som gjorde henne så känd världen över. Stackars lilla Hollie Steel tappade bort texten i semi-finalen och var den mest ledsna 10-åringen i världen ett tag, i synnerhet då hon fick höra att hon inte skulle ha tid för ett till försök, men de löstes senare och i finalen var det en helt annan person som stod på scen, självsäker och med en obeskrivligt mogen röst för en så ung kropp.

Alla tre gick förstås till final (jag skulle väl inte välja att favorisera någon som inte förtjänade åtminstone en finalplats?!) men vinnaren blev till slut Diversity, och jag kan inte annat än hålla med - de var helt suveräna, och att se'n, efter att ha annonserats som vinnare, gå upp och göra om samma program en gång till utan minsta felsteg gör bara att det känns än bättre att de vann. De var suveräna i alla sina tre uppträdanden och inget av dem var det andra likt - diverse, helt enkelt, precis vad man gärna ser i en tävling som denna.

För den som är intresserad länkar jag alla tre i alla deras tre framträdanden här nedan:

Susan Boyle
Auditition
Semi-final
Final

Hollie Steel
Audition
Semi-final försök 1
Semi-final försök 2
Final

Diversity
Audition
Semi-final
Final:


Slut för idag. (Nope, inga syniska kommentarer idag, men om ni har tur kanske jag kommer på nå't till imorgon.)

Inga kommentarer: