onsdag 15 december 2010

Som väntat, men...

Aldrig har jag väntat så länge på en så dålig film! Superman IV - Quest for Peace är verkligen urusel. Jag beställde den redan i juni i år, men först nu dök den upp i lager och därmed i min brevlåda. Men att det var en riktig B-film visste jag redan innan jag beställde den, men den var den enda riktiga Stålmannen-filmen jag kände saknades i samlingen, och den enda jag inte tidigare hade sett av Christoffer Reeves gestaltning av den flygande hjälten.

Se'n erkänner jag mig ha varit ovetandes om att det fanns betydligt äldre upplagor av stålmannen på film, nämligen en hel serie som Adventures of Superman som spelades in 1952-1958 med George Reeves som Stålmannen. Inte för att det är något jag tänker försöka lägga till i samlingen, men lite kul kuriosa..

Nej, nu ska jag nog dra mig tillbaka.. Ska upp tidigt imorgon också.


Ha're bra!

Inga kommentarer: