onsdag 1 december 2010

Nu é de' jul igen!

Första december idag, och första luckan i chokladkalendern öppnad.. Ja, om det finns en jultradition jag inte tänker bryta, så är det fan chokladkalendern. Faktum är att det är det enda jag inte redan har brutit nå'n gång, tror jag. Jag har sovit förbi Kalle Anka en dag då jag bodde själv utan TV och skulle jobba hela natten oavsett. Förra året hade jag inget som helst julpynt, inte ens adventsljusstake.

Okej, glögg har jag väl aldrig hoppat över, iofs. Blossas vinglögg (10%) pimplas det flitigt av från min sida, fast inte i samband med jobb förstås (ifall någon planerare eller annan skulle få för sig att läsa detta som.. err... förstås inte har skrivits under arbetstid... *harkel*).


I övrigt har jag ett bevis för att det var kallt imorse: jag hade mössa på mig på väg till jobbet! Ja, jag använder mössa om jag ska vara ute en längre stund, men om jag har det på så korta utevistelser som pendlingen till jobbet, då ska det fanimig vara kallt. (Och imorse stod termometern på 13 minusgrader, så det fick räknas som kallt... i synnerhet med tanke på att det bara är första december.)

Men december är det som sagt, så nu är det..


Ha're bra!

Inga kommentarer: