fredag 26 november 2010

Pendla med idioter

Tjo, idag är det 6-7 minusgrader. Alldeles för varmt för SL, så takfönstret på bussen var förstås öppet som vanligt (jag drog såklart igen det, min vana trogen).

Har egentligen inte så mycket att säga om dagen, annat än att jag har varit förbi SF och hämtat ut biljetterna till Harry Potter ikväll. Nåja, jag var först förbi SF-bokhandeln (blanda nu inte ihop SF som i Svensk Filmindustri med Science-Fictionbokhandeln bara för att båda förkortas "SF") och köpte bok 4-6 i "The Dresden Files" samt en ny World of Warcraftbok som just kommit ut. (Warcraft-böckerna blir inte sämre bara för att man slutat spela WoW..)



Se'n begriper jag inte varför folk är så dumma i huv'et! Står man på perongen och en halv miljon personer (en smärre överdrift, live with it) ska försöka gå av tunnelbanan/pendeltåget, borde väl varje människa med fler än 3 hjärnceller begripa att det går fan så mycket smidigare om man inte står precis framför dörrarna när de öppnas. På pendeltåget är det klart värst. Dörrarna är såpass breda att man lätt kan gå två stycken i bredd igenom dem, men folkmassan som står precis utanför dem gör det så trångt att inte ens en person får rum utan att pressa sig igenom. Och se'n blir de chockade och tittar surt om de utpasserande stöter till en axel i sitt försök att tränga sig förbi folkmassan. Man får ju lust att klämma till lite extra med axeln när det står en mur av fårskallar utanför dörrarna, men man är ju artig svensk och låter förstås bli.. mer eller mindre i alla fall. Nästan synd att man har lite självkontroll ibland.


Folk är idioter!

Inga kommentarer: