lördag 27 november 2010

Nyttigt värre!

Var iväg och såg Harry Potter and the Deathly Hallows (del 1) igår. Riktigt bra och följer förstås boken klart mycket bättre än övriga filmer, eftersom de helt enkelt har kunnat lägga ner dubbelt så mycket tid på filmen, genom att göra två filmer av sjunde och sista boken. Jag har förvisso bara läst boken två gånger och det var ett par-tre år se'n jag läste den senast, men jag kan inte säga att det var något särskilt jag tycker att de missade totalt, eller som de förändrade till det katastrofala.

Så kort sagt, mycket bra! Jag stör mig förstås fortfarande på att alla death eaters flyger runt i svarta rökmoln, för det gör de fan inte i böckerna, men i övrigt har jag inte mycket att klaga på. Framför allt tycker jag att de avslutade delen på ett alldeles förträffligt sätt, men mer säger jag förstås inte. (Finns ju fortfarande en del som inte har läst böckerna.)




Idag har jag varit nyttig och ätit massvis med grönsaker, kolhydrater och kalcium och så'nt där som är bra för kroppen. Har stoppat i mig bönor, betor och mjölk i första hand... ja nästan bara, faktiskt.

Choklad är nyttigt. ..
Det är gjort på kakaobönor (bönor är nyttiga grönsaker), sockerbetor (betor är också grönsaker) och mjölk (som vi alla vet ger starka ben) bland annat, och så håller det hungern borta också. Dessutom är det ju så kompakt och lätt att ha med sig.. Perfekt!

(Till detta har jag druckit lite Coca Cola i måttliga mängder.)



Anledningen är att jag inte hade någonting liknande frukost hemma (på grund av att jag har missat att handla), på jobbet finns det ingen frys/frysfack så frysrätten jag hade hemma skulle inte gjort sig nå' vidare som lunch, och jag glömde stoppa ner en tacopaj som annars hade gjort sig okej även efter att ha tinats upp i kylen. Och mina Digestive-kex ligger i skåpet på en annan arbetsplats där jag kommer vara igen nästa vecka.

Men en 170 gram choklad är väl inte fy skam det heller? (Fast det blir väl något annat till middag och till morgondagen - kan ju inte vara lika nyttig varje dag.)


Ha're bra!

Inga kommentarer: