fredag 18 december 2009

Glögg och högfrekvent irritationsmoment

Teorin stämmer: vinterskor är varmare än sommarskor.

Igår var det såpass mycket snö ute att jag faktiskt drog på mig vinterkängorna. Jag hade ett viktigt ärende som inte kunde dröja längre - glöggen var slut! Så det fick bli en tur till Systembolaget. Lämnade se'n med 6 flaskor av Blossas vinglögg (räcker nog ända fram till julafton) och en box vin (ett vin som i mitt tycke smakade lite väl mycket alkohol, men det var ändå godkänt och med rätt mat kan det nog smaka riktigt bra).


Men nå'n glögg kan man ju inte dricka förrän man kommer hem igen. Just nu sitter man här bland ett flertal datorer, varav en av dem idag har fått för sig att tjuta med ett mycket högfrekvent och störande ljud (kanske runt 14000 Hz typ?) som jag blir fullständigt galen på. Vi provade att stänga ner datorn och båda mina kollegor tyckte att "Nu är ljudet borta" men det var det fan inte alls. Inte förrän man drog ut sladden försvann ljudhelvetet. Problemet är att den datorn måste vara igång (dygnet runt, dessutom) och så fort jag satte in sladden i datorn igen, kom ljudet tillbaka.

Så nu sitter man här med hörlurar i öronen (ingen musik, bara plug-ins för att åtminstone dämpa pipet). Det räcker inte helt, men det blir i alla fall liiite mer uthärdligt.


Nog för nu.

Inga kommentarer: