måndag 14 december 2009

En upptäckt!

Lustigt..
När man känner att man har lite tid över på morgonen och bara tänker kolla en sak på datorn, tar det lätt betydligt mycket mer tid än man beräknat. Jag skulle ju bara kolla en sak. 5-10 minuter max, längre kan det ju inte ta. Ska ju iväg snart. Mmm, eller hur. När telefonen ringer 8 minuter över är det en signal som säger "Du har väl gjort dig klar nu, borstat tänderna och så, för nu bör du sätta på dig kläderna om du ska slippa springa till bussen". När den se'n ringer igen 16 över betyder det "Nu bör du vara utanför porten, eller i värsta fall i hissen på vägen ner, åtminstone". (Bussen går 18 över.)

Klockan blir fem.
(Jo, jag vet, jag ska göra mig klar. Ska bara kolla lite till, jag har tid än.)

Klockan blir 8 över.
(Ja, ja, alldeles strax. Nå'n minut hit eller dit..)

Klockan blir 16 över.
(Shit! *stänger av datorn* SHIT!! Måste göra nå'nting åt frisyren! *slänger ner dagens lunch och förberedd frukost i väskan, rusar in i badrummet, kladdar lite gojs i håret* Får fan duga. *kollar jackan* Nycklar och plånbok. Bra! *drar på mig jackan, slänger upp ytterdörren, trycker upp hissen och låser dörren* Skynda dig ditt sega helvete! (Kommer missa bussen, kommer missa bussen..) Vad är klockan? 18 över?! Sheisse, den har säkert redan gått... *springer ut ur porten* Great, det är snö ute, så det är halt också!

Men bussen valde en bra dag att vara lite sen, så jag hann med den, trots att jag kom dit typ 19-20 över. Tur att man planerade morgonen ordentligt, så man slapp stressa, i alla fall... -.-



Se'n har jag gjort en upptäckt!
Det är faktiskt skillnad på sommarskor och vinterskor! Jo, det är sant! Bland annat verkar det vara så att sommarskor inte är lika varma som vinterskor. Se'n verkar det också som att skor med en sula som i framkanten är typ 2 millimeter (som på de jag köpte före midsommar och har använt se'n dess) kanske inte är helt optimala när det börjar bli lite snö ute. Vidare tycks en blank sula (som den på dessa skor) vara något halare när det blir snö ute, jämfört med den man finner på en rejäl vinterkänga. Inte för att det har fått mig att dra på mig vinterskorna än, men det var ju en intressant upptäckt i alla fall...

Nog för den här gången.

Inga kommentarer: