lördag 5 februari 2011

The Return of Steve

Blev inte många timmars sömn inatt. Alarmet stod på 4:20 imorse, så för att få lite lagom med sömn gick jag och la' mig strax före nio igår kväll. Jag var riktigt trött redan då, men tror du det hjälpte för att man skulle få sova? HA!

Steve is back!
Kliade överallt (ett eller två ställen i taget, förvisso, men tillräckligt mycket för att det inte skulle gå att ignorera), det kröp i benen på mig så att jag var tvungen att sträcka på dem var tionde sekund.

Men Steve tyckte inte att det räckte med det!
Efter närmare 1½ timmes sömnlöshet drog grannarna igång med hög musik som gick igenom väggarna och även kudden jag gömde huvudet under. Och inte nog med att de hade hög musik och stojade en massa, de hade dålig musiksmak också!

Men hör och häpna, så småningom (efter över två timmars sömnlöshet) lyckades jag tydligen somna. Det tyckte Steve var utomordentligt tråkigt, så han väckte mig oräkneliga gånger, men hade barmhärtighet nog att låta mig somna om efter ett tag varje gång... efter att ha bråkat lite om täcket med älskade sambon, förstås. (Begär inte så mycket av täcket, bara det räcker ända ner till fötterna, men det hörnet av täcket tycktes något flyktigt..)


Behöver jag tillägga att var mindre än pigg på att gå upp efter 3-4 timmars sömn?


Oh well, man har väl överlevt med mindre sömn.

Ha're bra!

Inga kommentarer: