måndag 28 januari 2013

Tålamod

Det finns många olika saker man kan hitta på för att prova sitt tålamod. Ett ganska nytt sätt är att försöka kolla på ett youtubeklipp kvällstid numer - en del vägrar helt enkelt ladda, oavsett vilken upplösning man väljer (och andra funkar alldeles utmärkt i 1080p). Att ha 100Mbit hjälper ju föga om Youtube funkar sämre  ett gammalt 14.4k-modem (ironiskt nog kunde jag inte ens kolla upp det klippet jag just länkade till, men med lite tur funkar det bättre för er).

Youtube har blivit helt värdelöst, från och till. Kanske dags för Google att utnyttja några av de där miljarderna de fick i förtjänst förra året till att fixa till bandbredden på sina servrar..?


En annan sak som prövar tålamodet är att ringa till Tele 2s kundtjänst för att avsluta ett abbonnemang.

Fakturafrågor? Inga problem!
Teknisk support? Jodå, det kan de fixa!
Avsluta abbonnemang? HA!!
Ett enda stort "F*** YOU, THEN WE'LL MAKE YOU WAIT FOR IT!"

Förra gången jag ringde, ringde jag från den fasta (IP-)telefonen jag tänkte säga upp (eftersom månadskostnaden kommer öka från 0kr/mån för abbonnemanget till 69kr/mån, och mina räkningar ligger i snitt på 20-30kr per månad, och jag har ingen lust att betala det tredubbla från och med nästa månad). Står i kö bra jäkla länge. Provar för skojs skull att ringa samma nummer från mobilen men istället för att välja "Avsluta abbonnemang" valde jag "Fakturafrågor". *klick* "Hej, det är [nå'n tjej], hur kan jag hjälpa dig?"

Okeeeeej, så väljer man fakturafrågor kommer man fram på en gång, men avsluta abbonnemang - nope.
Idag ringde jag igen, för jag har bara fram till 15 februari på mig (och du tror väl inte att man kan avsluta abbonnemang på en söndag?!).

40 minuter!
FYRTIO LÅNGA MINUTER fick de mig att vänta innan jag kom fram. När jag påpekade att det var lite lustigt att det ska ta över en halvtimme för att komma fram när man vill avsluta sitt abbonnemang jämfört med de sisådär två sekunderna de tar att komma fram när man har fakturafrågor, fick jag inte ens ett svar, utan bara ett artigt "Kan jag ta ditt personnummer?" som om han hade FULL koll på hur jäkla lång tid det tar. Svin.


Så dagens ris går till Tele 2, för att de är riktigt fula när det gäller att avsluta sitt abbonnemang.


Nog för idag.

Ha're bra!

Inga kommentarer: